Saimme juuri iloksemme lukea Kymen seudun osuuskaupan toimialajohtajan Mikko Virtasen kertovan Ylen haastattelussa, että "matkailijat ovat löytäneet Kotkan alueelle" ja "Kotkalla menee tällä hetkellä matkailullisesti erinomaisesti". Seutumarkkinoinnissa uskomme, että yhden onnistuminen auttaa myös muita menestymään. Hyvä me! 🙌
Visitoryn matkailutilastoista nähdään, että tammikuun majoitusmyynti oli 15% korkeammalla tasolla kuin vuosi sitten, majoitusmyynnissä yllettiin uuteen ennätykseen sitten koronaa edeltävän ajan, ja erityisesti ulkomaalaisia majoittujia on ollut edellisvuotta huomattavasti enemmän.
Kansainvälinen matkailu on vielä pientä Itärannikolla, mutta selkeässä kasvussa. Tilastoihin nousevat erityisesti Viro, Espanja, Ruotsi ja USA. Kansainvälisiin asiakkaisiin kannattaakin siis tulevaisuudessa varautua. Aloita vaikkapa sillä, että omat palvelusi ovat digitaalisesti saatavilla verkkosivuillasi myös englanniksi. Seutumarkkinointia teemme jo kansainvälisesti, siitä voit lukea lisää alta.